Intretinerea unei masini pe termen lung

Am avut pentru o lunga perioada de timp un Volkswagen Golf 4 din 2002 si am incercat pe cat s-a putut de mult sa il mentin intr-o stare buna, fiind singura masina disponibila in acel moment, fara vreun prospect pentru luarea vreunei alte masini. Chiar daca avea cateva chestii care imi faceau probleme, nu era nimic care sa necesita schimbarea sau care sa cauzeze probleme la motor. Fiind un motor mic de 1.4 si eu mergand cu masina destul de turat, a rezistat destul de bine pentru cei 100 000 de km pe care i-am facut la volan.

Dar asta a insemnat o intretinere adecvata a motorului, cu schimbul de ulei la 10 000 de km, doar castrol edge 5w30 cu filtre de ulei si de aer de calitate. O mentiune aici, doar filtrele de ulei si de aer trebuie schimbat la 10 000 de km, cel de polen ar cam trebui schimbat vara sau cand faceti 20 000 de km, in timp ce filtrul de benzina nu trebuie schimbat foarte des.

Pe langa schimbul de ulei la intervale regulate de.... km, e necesar sa luati in calcul distributia, mai ales daca e masina cu distributie pe curea. Recent am avut un amic, care nu prea are el treaba cu intretinerea masinii, caruia i s-a rupt distributia undeva pe drum, dupa ce tot in timpul acelui drum a facut si o pana si nu mai reusea sa isi scoata roata de pe butuc. O adevarata "fericire" pe care nu va recomand sa o traiti.

Solutia ? Schimbul de distributie undeva pe la 60-65.000 de km, iar daca luati masina din afara tarii si nu aveti siguranta ca a fost schimbata distributia, faceti asta cat mai repede, pentru ca daca pica in timp ce mergeti, e destul de nasol, iar reparatia va poate duce pana la 3000 de lei, comparativ cu cei 600 de lei maxim dati pe schimbarea distributiei din timp.

Ce tip de distributie recomand ?

Ei bine, sunt mai multe tipuri de distributii, dar eu recomand sa va luati distributie contitech, pentru ca sunt de buna calitate. Evident, puteti merge si pe distributia originala a masinii sau pe diverse kituri de distributie ca si kitul de distributie Gates sau Ina.

Trebuie insa sa notati totul undeva si sa aveti grija ca atunci cand ajungeti la anumite valori care necesita schimb de ulei sau de distributie, sa faceti totul cum trebuie. Si ca o ultima recomandare, pentru ca suntem inca in mijlocul iernii, spalati masina mai des, mai ales daca faceti drumuri in afara oraselor. Se da cu mult material pe drum iar daca acesta ramane mult pe masina, corodeaza si o sa va sara vopseaua in timp.

Niciun comentariu: